top of page

פילאטיס: היסטוריה ומידע למתאמן

פילאטיס הנה שיטה לפיתוח שרירי הגוף ועמוד השדרה, המתמקדת בשרירי הליבה. לשיטה גם ממד מנטלי אשר אמור לחולל שינויים נפשיים חיוביים בנשמתו של המתאמן. השיטה חוברה על ידי ג'וזף פילאטיס, חוקר אנטומיית גוף במקצועו. הוא התבסס בשיטתו על המיתולוגיה היוונית, לפיה האדם מאוזן כשהוא במצב גופני ונפשי טוב בו זמנית. השיטה כוללת שימוש באמצעים מכניים, או שימוש נקי בגופכם כשהוא על מזרון על הקרקע או על מיטות פילאטיס.

ג'וזף פילאטיס נולד בגרמניה בשנת 1883. סבל מאסטמה ורככת העצמות. ככל שהתעמק בסבלו החל לחקור שיטות שיקום והחלמה. הוא החל להתאמן בפיתוח הגוף בשיטות הוליסטיות ידועות במזרח ואימץ את שיטות היוגה והמדיטציה ופיתח את שיטתו בשיתוף תרגילים מכל השיטות הנ"ל. במלחמת העולם הראשונה נכלא והוכנס עם עוד אזרחים גרמנים למחנה עצורים באנגליה. שם החל לעסוק בהנחלת שיטותיו למי שהתגורר איתו בצריף מגוריו. הוא הצליח לשכנע רבים מהסובבים אותו שהיו עצורים איתו כי העיסוק בפעילות הגופנית שפיתח תעזור להם בהתמודדות בקשיי הכליאה בגוף חזק ובריא יותר בתקווה שעם שחרורם מהמחנה יגלו כי חוזקם ובריאותם לא נפגעה. לשיטתו קרא ג'וזף פילאטיס "CONTROLOGY",את מיטות הפילאטיס הקלאסיות החל לפתח בזמן שהותו במחנה תוך פרוק קפיצי המיטות וחיברם בשיטה שהיוותה בסיס למיטות הקיימות היום.הוכחה להצלחת שיטת שימור הגוף והבריאות התבררה במהלך שהותם במחנה. כל מי שנהה אחריו ופעל לפי המלצותיו צלח את מגיפת המחלות שפקדה את המחנה ולא נפגע ממנה. בסיום המלחמה שב פילאטיס לגרמניה והמשיך לדבוק בפיתוח שיטת טיפוליו ותרגיליו. בשנת 1925 היגר ג'וזף פילאטיס לארה"ב והחל לבסס את שיטתו בעזרת אישתו וגדולי הכוריאוגרפים ומורי הבלט הקלאסי שלחו את תלמידיהם להתאמן בקליניקה שלו ולשקמם מפציעותיהם.

עם השנים החלה שיטתו להתפשט ברחבי ארה"ב וזכתה להכרה בשיקום ותחזוקת הגוף ושמירה על בריאות המתאמן. ברייתו הנרחבת ופיתוח שיטת אימוני הפילאטיס השתקפה הבנתו העמוקה של ג'וזף פילאטיס את גוף האדם. הוא האמין כי עם השנים אחוז גבוהה מאוד של האוכלוסיה בעולם יתחבר לשיטתו ויתמיד באימוניה.

ג'וזף פילאטיס נפטר בשנת 1967 בגיל 84.

פילאטיס התרגול תוך שמירה ותחזוקת הגוף

הפילאטיס מתאים לשני סוגים עיקריים של אוכלוסיות: אוכלוסיה בריאה המבקשת לשמר ולתחזק את שרירי הגו, הליבה והגוף ולאמץ תרגילים ליישור עמוד השדרה והארכת שרירי הבטן, הגב והחזה. כמו כן, ישנה גם אוכלוסיה הסובלת מפריצת דיסק, נשים בהריון, ספורטאים שנפצעו תוך כדי פעילויות הספורט השונות שביצעו. עבור אנשים אלה הפילאטיס חשוב כדי להחזיר את התחושה בגוף, להחזיר את השליטה בו ועל כן להשיב את האושר והשלווה הנפשית.

סטודיו "גוף בהרמוניה" של איה טל מגשים כל מטרה במסגרת אימוני פילאטיס מותאמים אישית

הסטודיו מספק את כל צרכי הפילאטיס שלכם. הוא מיישם פילאטיס מכשירים ופילאטיס ריצפה, מטפל בכל מי שמעוניין להתפתח בשיטת פילאטיס ומספק מענה גם לאוכלוסיות לאחר פציעות. אנו ממוקמים בשכונת הגורן בעתלית. ניתן לפנות אלינו למידע נוסף.

bottom of page