top of page

אימון פילאטיס בהריון - לגוף ולנפש

פילאטיס מכיל סדרה של אימונים פיזיים, וישנה תכנית ייעודית עבור נשים בהריון, אימון קבוע בפילאטיס מומלץ לכל אחת לצרוך וחשוב מאוד במהלך ההריון. אימון פילאטיס במהלך ההריון משפר מאד את מצב הרוח ותורם לחיזוק וייצוב שרירי הבטן והחזה גם במהלך תקופה זו. במהלך ההריון הגוף עובר שינויים גופניים והורמונליים עד ללידה. פעילות הפילאטיס בהריון היא מתונה ומותאמת לתקופת ההריון ובכך תורמת לייצוב הגוף. תכנית שרמת האתגר שלה היא מתחת לסף המאמץ של הנשים המתאמנות. מומלץ להשתלב בשיעורי הפילאטיס טרם ההתעברות כדי לאפשר לשרירים להתחזק ולשאת את ההריון בצורה תקינה.

מבנה התכנית

מבנה התכנית הוא מבנה הפוך מהמבנה הרגיל, בו מאתגרים את המתאמנת עם חלוף הזמן. המבנה של תכנית ההריון שלנו מתבסס על התחלה מאתגרת וסיום קל, עם ירידה ברמה והשמטת תרגילים ככל שחודשי ההריון מתקדמים. הדקדנס יהיה הדרגתי ולא תלול על מנת לאפשר לנשים להתרגל לרמות האימון החדשות בקלות (מסתבר כי גם לירידה ברמה צריך להתרגל, ואין זה כדאי לעשות זאת בצורה תלולה מדי).

מערך התכנית

המערך מתבסס על פעילות בפילאטיס מכשירים, בעזרים כמו כדורים ומזרונים, ותרגילי רצפה ומזרון במובן הפשוט והבסיסי ביותר. תרגול שוטף ורציף בשיטת פילאטיס יחזק את שרירי ריצפת האגן החשובים מאוד להריונית ויתמוך בשרירי הגב במהלך ההריון. התרגול מתבצע בחשיבה התואמת את השינויים הפיזיולוגיים שעוברת ההריונית וצמיחת העובר תוך שמירת בריאותם.

ניתן ורצוי לתרגל פילאטיס במהלך חודשי ההריון באישור רפואי כמובן, ובבחירת הנחיית הפילאטיס במדריך/ה מנוסים ואחראיים שיציב את ההריונית בראש דאגתם.

איה טל ממליצה על סטודיו "גוף בהרמוניה" לתרגול בעת הריון

הסטודיו, שמנוהל על ידה, נמצא בעתלית ליד חיפה. הסטודיו מספק פתרונות פילאטיס לנשים רבות הגרות באזור. לסטודיו תכניות ייעודיות לנשים בהריון על בסיס שיעורים בקבוצות קטנות, לצד נשים נוספות. היתרון באימון פילאטיס מכשירים להריונית כשהאימון מותאם להתקדמות בחודשי ההריון, שליטה במרכז הגוף. למידת נשימה נכונה, אל הצלעות הגביות עם התקדמות וצמיחת הרחם דבר המקשה על ההריונית לנשום נשימה שהיא מורגלת בה. שליטה בנשימה ולימוד השיטה מאפשרת עזרה במהלך הלידה. חיזוק שרירי הבטן, הרחב בטני ושרירי רצפת האגן דבר העוזר לתמיכת הבטן והתפתחות ההריון. כמובן שניתנת גם שימת לב לפלג הגוף העליון וחגורת הכתפיים במהלך ההריון וחיזוקם, דגש חשוב לזמן ההריון.

תיוגים:

bottom of page